Hva jeg tilbyr
Bestill trening
Bestill trening
Nina Haugland

Trener

Om meg

Jeg løper flere ganger i uka, fordi det er både gøy og godt for kropp og sjel. For de som har kjent meg siden ungdomsåra, er det ingen som hadde trodd at jeg noen gang skulle starte med løping frivillig. Jeg var den som hoppa over oppvarming, da løping var det verste jeg gjorde. Jeg vokste opp i Sirdal, og var aktiv alpinist i ungdomsåra. Jeg var også med på alt av aktiviteter som bygda ellers hadde å tilby. Fjellturer har det fremdeles blitt mye av om sommeren.

Jeg ble tidlig mor, og alle usunne valg fra ungdomsåra fortsatte. Det var blant annet masse søtsaker og tilnærmet null trening. Jeg tok grep da nye klær måtte skiftes ut med større klær, -litt for ofte. Gåturer ble til små løpeturer. Her snakker vi meter for meter over lang tid. Da en venninne skulle til New York for å se en slektning springe maraton, kom jeg til å si «hvis jeg må løpe maraton for å komme til NYC, gjør jeg det». Dette ble starten på min løpehverdag.

Erfaring/bakgrunn

Fysisk aktivitet har etter som åra har gått, blitt enormt viktig for helsa mi. Jeg tar med meg erfaring somtrener av barn i Jæren Alpinklubb. Både inne– og utetrening, med- og uten ski.  Jeg har også 12 års erfaring som lærer i kroppsøving på barneskolen. Dette har gitt meg mye glede og inspirasjon å se lysten i mestring som oppstår på veien.

Jeg starta med løping i 2010. Året etter heiv jeg meg på mitt første halvmaraton. En venninne fikk meg med på det. Nå er vi en gjeng som har en årlig maratontur.  Vi har også flere lokale løp. Her prøver jeg å delta så ofte jeg kan. For meg er det motiverende å ha en konkurranse som mål for treninga mi. Det har også gitt meg verdifull erfaring, samt at jeg har fått mye lærdom fra andre løpere.

I tillegg prøver jeg å få til en styrkeøkt, i en eller annen form, hver uke. Løpeturene er veldig variert. Det kan være en liten løpetur alene, eller en sosial joggetur med venner. Å få inspirere venner til å snøre på joggeskoa gir meg en stor glede og motivasjon. Ikke minst har det gitt meg erfaring og innsikt i alle de ulike behov vi har.

Trening

Løping ute er som medisin for kropp og sjel. Men det er ikke alltid like lett å motivere seg selv til å ta en tur ut når jærsk storm setter inn. Da har jeg erfart at med en løpeavtale kommer du deg ut, og etterpå er kropp og sinn ubeskrivelig godt.

 

Hver tirsdag vil jeg ha løpegrupper i Sandtangen. Den ene gruppen passer for deg som skal prøve å like løping, men aldri har kommet i gang. Kanskje du har et fjernt mål om å delta på et 5 km, eller 10 km løp?

Den andre gruppa er for deg som har litt løpetrening, men ønsker å trene mot en lengre konkurranse, som for eksempel et halvmaraton.

 

Du vil få tips om løpsteknikk, samt hvordan  legge opp egne treningsøkter. Noen ønsker kanskje å lære litt mer grunnleggende prinsipper. Treningen er for både nybegynnere, og for deg som har løpt litt.

 

Ingen er like, men alle kan oppnå sine mål. Jeg brenner for at alle skal bli like glad i løping som det jeg har blitt! Jeg vil hjelpe deg å nå målet ditt.

 

Våre trenere og kursledere

Hilde Nilssen profil. Foto.
Hilde Nilssen
Trener og kostveileder
Lene Bore. Foto.
Lene Bore
Trener og kostveileder
Hilde Risa. Foto.
Hilde Risa
Yoga instruktør
Silvia Rosseland, Lett & Stabil. Foto.
Silvia Rosseland
Trener
Nina Haugland
Trener
Linn Serigstad Taksdal
Trener
Anne Marie Lea Hennestad
Trener
Ikke gå glipp av siste nytt

Meld deg på vårt nyhetsbrev og få de siste nyhetene før alle andre!