Hva jeg tilbyr
Bestill trening
Bestill trening
Silvia Rosseland, Lett & Stabil. Foto.
Silvia Rosseland

Trener

Om meg

Jeg er lidenskapelig opptatt av frisørfaget og legger min stolthet i hver eneste behandling jeg gjør for mine kunder. I tillegg har jeg alltid vært opptatt av en sunn livsstil og trening. Å trene er viktig for alle, men særlig for meg som frisør for å unngå yrkesskader. Jeg liker variert trening, og trives godt med både kondisjonstrening og styrke. Min fritid brukes derfor mye til trening. I tillegg lever jeg et sosialt liv og stortrives med med venner, reise og fjellturer.

Selv om trening alltid har vært en viktig del av livet mitt, har jeg ikke alltid vært like opptatt av maten jeg spiser. I starten av 20-årene resulterte dårlige matvalg i en stadig tyngre kropp, til tross for at jeg var aktiv og trente mye. Jeg lærte å tenke nytt om mat gjennom å gå på flere kostholdskurs, og kjente på enorm mestring da jeg nådde vektmålet mitt.

Erfaring/bakgrunn

Jeg er utdannet personlig trener ved Akademiet for personlig trening. Som personlig trener har jeg jobbet med kunder både på hjemmebesøk og hatt PT timer i treningsstudio. Jeg trives både med kondisjonsøkter og styrketrening, så lenge treningen er variert.

Selv om vi vet at sunn mat er bra for helsa, er det ikke alltid lett å ta gode matvalg hver eneste dag. Ofte tar vi matvalg ubevisst og impulsivt, og hver dag er ikke lik. Jeg har erfart at så lenge de fleste matvalgene er gode, er det det viktigste.

Trening

En dag uten trening, er en dag uten mening? Det stemmer ikke helt for meg, men en uke uten trening, en uke uten mening, passer bedre for meg. Det gjelder nok ikke for alle, og heller ikke i alle livets faser. Men; jeg har erfart at trening gjør underverker både fysisk og psykisk.

For å holde motivasjonen oppe, er variasjon et stikkord. Jeg henter mye inspirasjon gjennom treningsprofiler på sosiale medier. I tillegg får jeg mye inspirasjon fra treningsglade venner og kollegaer.

Jeg synes det er magisk å kickstarte dagen med ei treningsøkt før jobb. Morgentrening gir meg godfølelsen, jeg blir mer fokusert og det gjør underverker for humøret. Og ikke minst; det frigjør tid til å gjøre akkurat det jeg vil etter jobb.

Målet mitt er å gi deg den samme gode følelsen som varer hele dagen. Bli med og kickstart din dag med «Høypuls m/styrke» torsdager kl 06:00-07:00! Er du usikker på om morgentrening er noe for deg? Jeg lover deg at etter et par uker, vil kroppen din elske det. Husk at hver øvelse tilpasses deg og din form.

Kosthold

Selv om jeg ikke tror man skal ta uttrykkene «Man blir hva man spiser» og «Alt med måte» helt bokstavelig, er det mye sant i dem. Vi vet at både kropp og hode har det bedre med sunn mat. Jeg vil vise deg at det å spise sunt, egentlig er veldig enkelt, så lenge du har en strategi og kunnskapen du trenger. Å gå ned i vekt handler ikke bare om mengde, men også om et variert, godt kosthold som gjør det enkelt å ta gode valg.

Vi er alle ulike, og vil du ned i vekt, så må du finne et opplegg som passer for deg og så følge det. Uro, stress, søvn, økonomi, med andre ord livet, kan i perioder gjøre det tøft å finne overskudd til å holde fokus på kosthold og trening.

Våre trenere og kursledere

Hilde Nilssen profil. Foto.
Hilde Nilssen
Trener og kostveileder
Anne Marie Lea Hennestad
Trener
Lene Bore. Foto.
Lene Bore
Trener og kostveileder
Linn Serigstad Taksdal
Trener
Hilde Risa. Foto.
Hilde Risa
Yoga instruktør
Silvia Rosseland, Lett & Stabil. Foto.
Silvia Rosseland
Trener
Ikke gå glipp av siste nytt

Meld deg på vårt nyhetsbrev og få de siste nyhetene før alle andre!